Tuesday, May 27, 2014

Dari Jauh-- Prolog

Prolog






Babe!!!!” Allah. Pantas sahaja aku menarik headphone di kepala melurut jatuh ke leher.  Telinga digosok perlahan. Besar-kecil-besar-kecil je aku tengok minah di sebalik skrin ni. Aku betulkan duduk sebelum headphone ditarik kembali  ke telinga.
“Mana salam kau, cik kak?” Ada juga aku buka silat sekumpang dekat sini.
Aiman hanya tersengih di sebalik skrin sana. “Assalamualaikum Cik Yumna Raisha.”
“Waalaikummussalam Cik Nur Aiman. Haa.. Macam ni la...baru betul, bukannya main terjah je.” Aku cengilkan mata. Kononnya nak buat minah di sebalik skrin sana takut. Tapi, sia-sia je lah apa yang aku buat tu. Tahu sangat yang kawan aku yang ni, cik Nur Aiman nie bukannya jenis yang makan saman.
Weiii..”
“Awat?”
“I got the offer!!” Haaaa... Aku yang salah dengar ke otak aku yang lambat buat kerja ni? Offer? Offer... WHAT? Nur Aiman di sebalik skrin sana sudah tersenyum-senyum. Alhamdulillah. Akhirnya, dapat juga kawan aku yang sorang ni jejak ke negara idaman.
And the rest is history.

No comments:

Post a Comment